040-283 69 90

Effectief werven van nieuwe medewerkers? Schrijf creatief!

Creatieve vacatureteksten worden te weinig ingezet door bedrijven om zich te onderscheiden van de massa. APS Personeelservices laat zien dat het anders kan.

Een manier om de kandidaat aan te spreken, is door de vacature een pakkende titel te geven. Intern kan een functie bijvoorbeeld bekend zijn als "Technical Engineer Customer Build Grade 2", maar weinig kandidaten zoeken op deze functienaam. Bedenk een functienaam die uw doelgroep, de (potentioneel) werkzoekende, aanspreekt bijvoorbeeld Product Engineer.

Ook een duidelijke en creatief geschreven vacature-inhoud gericht op de doelgroep wordt steeds belangrijker. Zorg ervoor dat de functieomschrijving, functie-eisen, bedrijfsinformatie en vooral het aanbod duidelijk in de vacature beschreven zijn. Wanneer u bijvoorbeeld een kandidaat zoekt die prioriteiten moet kunnen stellen, vraag dan als functie-eis

‘je hebt een timemanagement waar je u tegen zegt’. Vergeet ook niet eventuele doorgroeimogelijkheden te benoemen!

Sluit de vacature altijd af met een ‘Call for action’, zodat de kandidaat zijn reactie stuurt naar de juiste contactpersoon.