Google for Jobs gelanceerd in Nederland

Na maanden van speculatie is de nieuwe Google Widget 'Google for Jobs' nu ook in Nederland gelanceerd. Eindelijk, te bedenken dat deze job search engine al in 2017 voor het eerst in Amerika werd geïntroduceerd en van daaruit eerst in de rest van de wereld is uitgezet.

APS is klaar voor Google for Jobs!
Begin dit jaar vernam APS de eerste tekenen van leven van Google for Jobs in Nederland, waarop direct actie is ondernomen. Dankzij de snelle hulp van onze online specialist Lameco zijn onze online vacatures daarom sinds begin mei dit jaar al ‘Google for Jobs’ proof. Sindsdien was het wachten op de officiële lancering. Toch hebben we niet bepaald stilgezeten: de afgelopen maanden zijn gebruikt om de vacatures te herschrijven en het compleet krijgen van de door Google gevraagde data. APS is klaar om door te pakken.

Google for Jobs zorgt voor verandering
De komst van Google for Jobs is een grote stap vooruit voor werkzoekenden. Niet alleen omdat Google het zoeken en filteren op vacatures eenvoudiger maakt, maar vooral de transparantie die zij daarin beloven. Zoekopdrachten kunnen worden gespecificeerd met behulp van een groot aantal filters en daarmee krijgen de beste matches vanaf nu de toppositie in plaats van de vacatures van organisaties met het grootste advertentiebudget of de slimste contentmarketing. Zo krijgt iedereen gelijke kansen en wordt het goed en eerlijk schrijven van een vacature en doorgeven van de door Google gevraagde (gestructureerde) data vanaf nu het belangrijkste om je vacature op Google te laten tonen.

Wat betekent dit voor u als werkgever?
Omdat Google for Jobs gestructureerde data en unieke, goede content van ons vraagt, is het voor APS Personeelservices van belang dat wij deze van u als opdrachtgever ontvangen. Dit betekent dat, wanneer u een vacature via ons uitzet, onze consulenten de vacature intake anders zullen inkleden. Niet alleen gaan zij ervoor zorgen dat de benodigde informatie zoals salarisindicatie en het type dienstverband duidelijk is. Ook zullen zij samen met u op zoek gaan naar de punten die uw vacature en organisatie onderscheidend maken en naar aspecten die uw doelgroep zullen triggeren, om daarmee een optimale vacaturetekst te creëren. Als laatste wordt er gekeken naar een leesbare, begrijpelijke en concrete functietitel die misschien niet helemaal overeen zal komen met uw interne functienamen, maar wel zorgt voor een optimale vindbaarheid.