Door Robin:
“Met een lekker kopje koffie begin ik vandaag met het beoordelen van de ontvangen sollicitatie. Dan selecteer ik de beste CV’s, neem contact met ze op en plan ze in voor een kennismakingsgesprek. Ondertussen gaat de telefoon en belt een klant met een vacature, dit is even schakelen, ik noteer alles wat hij mij vertelt. Vanmiddag staat een kennismakingsgesprek gepland voor de functie van Inkoper, deze ga ik voorbereiden.
Direct na de lunch om 12:30 uur heb ik samen met Karlijn, Hilde en Eline teamoverleg; waar gaan we ons deze week op focussen? En hoe stemmen we onze agenda’s op elkaar af. Door naar het kennismakingsgesprek, iemand goed leren kennen, dat is het belangrijkste doel van dit gesprek. Na het gesprek verwerk je de besproken onderwerpen in het systeem. Ik schrijf een CV en stel de werkzoekende voor op de besproken vacature. Op LinkedIn zag ik dat een potentiële klant opzoek is naar een nieuwe medewerker. Ik bel hem op om te vragen of we ze daarbij kunnen helpen en probeer een afspraak te maken.
Weet je nog vanmorgen? Toen er gebeld werd met een vacature? Tijd om hiermee aan de slag te gaan. Deze werk ik uit en laat hem controleren door Hilde. Wanneer we tevreden zijn zet ik deze online. De tijd vliegt om! Het is al weer 17:00 uur, tijd om alles af te sluiten en te gaan genieten van een vrije avond”.